Monday, July 20, 2009

KELUARGA JAHLELA

20.10.1967 merupakan tarikh keramat bagi Pn.Jahlela di mana beliau lahir di bumi Kg.Bukit Kapar, Klang. Merupakan anak ke 3 dari 6 orang adik beradik. Panggilan manja ( kak yah ). Mendapat pendidikan awal di SK Bukit Kapar, Klang dari tahun 1 hingga tahun 6. Kemudiannya beliau menyambung persekolahannya di peringkat menengah di SMTIS, Kapar ( kini SMK Tengku Idris Shah Kapar ). Setelah mendapat keputusan yang agak baik di peringkat SPM, beliau mendapat tawaran melanjutkan pelajaran di peringkat Diploma di ITM, Shah Alam ( UITM ).

Setelah beliau mendapat segulung Diploma Engineering, beliau ditawarkan pekerjaan di salah sebuah kilang di Johor. Akan tetapi, hanya beberapa minggu sahaja beliau bekerja di Johor, memandangkan jawatan yang ditawarkan kurang bersesuaian dengan jiwa beliau. Beliau mendapat tawaran masuk ke Maktab Perguruan Batu Pahat Johor. Hampir 3 tahun beliau menimba ilmu di Maktab, akhirnya beliau berjaya mendapat segulung Sijil Perguruan Matematik...

Kemudiannya, beliau telah dipostingkan di SMA Sg. Manggis Banting, Selangor dari Januari 1997 hingga sekarang.. Beliau telah berkahwin dan mendapat 2 orang cahaya mata iaitu Muhamad Firdaus dan Muhamad Fakhrul Hafiz.

No comments:

Post a Comment